Valikaine
„Eriala kujundamise alused“ maht on 105 õppetundi, mis jagunevad võrdselt 3 kursusele
1. Kursus „Eriala kujundamise alused“- teooria
igapäevaelus (35 tundi)
Aitab õpilasel kujundada
enesemääratluspädevusi ning eneseanalüüsi tulemusel langetada edasise
haridustee ja
tööeluga seotud teadlikke otsuseid. Käsitletakse sotsiaalsete ja õpipädevuste
seoseid tulevaste
õpingute ja tööeluga. Õpiharjumuste teadlik kujundamine sidustatuna
edasise professionaalse elu plaanis püstitatud
lühema- või pikemaajaliste eesmärkidega aitab ennetada õpilase haridustee katkemist.
2. Kursus „Eriala kujundamise alused“- tööturu
argipäev (35 tundi)
Tegeliku tööturu olukorra tundmine on vajalik,
et õpilane oskaks teadlikult kavandada oma karjääri. Kujuneb valmisolek
paindlikuks reageerimiseks tööturul toimuvatele kiiretele muutustele ja
elukestvaks õppeks. Tööturuga praktilise tutvumise käigus saavad õpilased
ülevaate erinevatest töövaldkondadest.
Õpilast
suunatakse uurima erinevaid töid, vabatahtlikku tööd, otsima ja leidma seoseid
õpingute ja töövaldkondade vahel. Õpilase ettevõtlikkuse kujunemisele aitavad
kaasa praktilised õpitegevused.
3. Kursus „Eriala kujundamise alused“ – harjutamine teeb meistriks (35 tundi)
Planeerimise ja
otsustamise põhimõtete tundmine aitab õpilasel süstematiseerida
informatsiooni
iseendast, tööturu võimalustest ja seostada seda tulevikuplaanidega. Õpilane
analüüsib
erinevaid karjäärivalikuid mõjutavaid tegureid, saab võimalust proovida ennast teatud ametis. Õpilasel
kujunevad teadmised ja oskused eesmärkide püstitamiseks, karjäärialaste otsuste
langetamiseks, võimalike probleemide äratundmiseks ja nende ennetamiseks ning
töö ja eraelu ühildamise tähtsusest.
Arvestused ja kontrolltööd
1. Kursus „Teenistus ja ametialused”- teooria
igapäevaelus
Õpitulemused
Kursuse lõpul
õpilane:
1) analüüsib enda isiksust ja kasutab
eneseanalüüsi tulemusi elutee planeerimisel ja
karjäärivalikute
tegemisel;
2)on motiveeritud õppima, tunneb ja kasutab
erinevaid õpistrateegiaid;
3)oskab analüüsida ennast kui tulevast
töötajat;
4)oskab näha oma erinevate elurollide seost
karjäärivalikutega.
5) tunneb töö ja
punkeajaseaduse põhiaspekte
6) tunneb
avalduse vorme;
7) oskab koostada
oma CV-d vastavalt tänapäeva tööturu nõuetele;
8) Oskab ennast
tööintervjuul esitleda;
Õppesisu
Isiksuseomadused:
närvisüsteemi tüüp, temperament ja iseloom.
Isiksuseomadused:
väärtused, vajadused, motivatsioon, hoiak, emotsioonid.
Isiksuseomadused:
võimed, intelligentsus, huvid, oskused (üldoskused, erioskused)
Minapilt ja
enesehinnang, identiteet, refleksioon.
Töö ja
puhkeajaseaduse põhiaspektid
Tööleping
Teenistuse ja
ametialaste dokumentide koostamine ja vormistamine Arvestused ja kontrolltööd
Kontrolltöö jrk nr ja kuupäev
|
Kontrolltöö teema
|
16.11.2012
|
Õpilase MINA-pilt
|
30.11.2012
|
Kirjalikke tööde koondhinne
|
07.12.2012
|
Töö ja puhkeajaseadus
|
14.12.2012
|
Tööintervjuu
|
11.01.2013
|
Õpimappi koondhinne
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий